vad gör jag för fel??

Håller på att sy en väska, såg modellen på Indiska (men tyget var helt fel), men hittade bra tyg på Åhlèns, och det går som på räls (förutom att jag behöver vit tråd till fodret, och jag får inga pengar förrän på torsdag), förutom en sak - tryckknapparna till ficklocket. Jag hamrar och bankar, men det blir inte speciellt bra ändå, knapparna vill inte fästa i varandra ordentligt, och när jag till slut gav upp och nöjde mig med någorlunda, då fäster knapparna ihop så hårt när jag knäpper dom, att tyget nästan slits sönder när jag ska öppna fickan igen. Det går inget bra.... Det ser i alla fall ok ut om man bara tittar och inte rör, så jag får antingen ha fickan stängd jämt, eller ha den öppen, och låtsas som om tryckknapparna inte bara är där för syns skull.
Håller på att brodera en till väska också, med en blomsterhöna på. Som tur är så går det mycket bättre. Det var alldeles lysande TV igår, ett dubbelavsnitt av Project Runway, och så säsongsstart för L-word. Nackdelen var att det var BB-final, så att CSI: NY sköts upp till kl tio, alltså samtidigt som L-word, och jag missade det. Jäklar. 
16274-105 16274-106

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0