presentproblem

Min hemliga kompis ska få två nystan Noro Kureyon i första paketet, och ny letar jag på internet efter gratis mönster där det krävs just det - två nystan (eller färre) Noro Kureyon. Jag hittade en mössa, och i Stitch´n´Bitch Nation finns ett par armvärmare. Någon som har några andra tips? Letar också efter roliga iPod-fodral, några idéer?

Tröjan  (fluffy sweater) som skulle bli (åtminstone) ett par vantar, har inte blivit det, för vanten jag började sticka håller på att bli en Amineko. Det svarta garnet kommer att ta slut innan den är klar (what else is new?), så jag hoppas på att hitta något liknande på garnaffären. Det behöver inte vara merino (vilket är rätt svårt att få tag på i Nynäshamn), men svart ylle i arantjocklek. Och helst inte mer än 50 grams-nystan, jag vill inte ha mer ull än nödvändigt att försöka göra slut på. Amineko är trevlig virkning, och jag kommer förmodligen att använda delar av mönstret till andra amigurumisar.

Och så en länk till en händig blogg: http://mylittlemochi.typepad.com/my_little_mochi/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0