kors i taket (och lite överallt annars...)

När jag kom hem igår låg sommarnumret av Interweave Knits på hallgolvet! Lite väntad på, kan man nog säga. En del saker vill jag göra, många saker vill jag inte göra, som vanligt alltså. Stor fördel med sommarnumren är att ullen lyser med sin frånvaro, det var bomull, lin och bambu och andra växtfibrer, vilket fåren mår bra av. De två tidigare numrena ska vara på väg (för femte gången...), om 10-15 arbetsdagar ska dom vara här enligt beräkningarna. Jag är lite skeptisk, men håller tummarna.

Hemma har jag gjort klart lite skåpvärmare, broderat klart en väskframsida, sytt i fodret på två stickade väskor, börjat sticka på en till väska. Jag har en hel hög med tillklippta väskbitar som vill bli ihopsydda, men syrran har lagt beslag på min symaskin. Lite irriterande, eftersom jag hade möjlighet att få prova att sälja min grejor i Östersund, men hade för lite färdigt. Så nu ska jag sy och sticka väskor för brinnande livet, sticka någon mössa eller vante, och sen försöka få dom sålda, på t ex Street. Men jag behöver min symaskin...

Jo, och så har jag levererat min present, som var till lillasyster maskros som fyllde 28 i tisdags. Det blev en slätstickad, randig trekantssjal i petrol/brunt/lila Feeling. Hon sa att hon gillade den, så jag får hoppas att hon pratade sant. Hon är väldigt frusen av sig, om inte annat så uppskattar hon den då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0