ibland blir det något annat än det man tänkt sig...

Började virka igår, på något som skulle bli någon slags rosa väska men Hello Kitty. Första försöket blev för stor, andra blev inte bra, tredje blev stickat, men inte heller bra. Så nu håller jag på med en HK-amigurumi, och hittills blir den faktiskt riktigt bra! Än så länge är den mitt framgångsrikaste amigurumiförsök.
 
Jag gjorde klart min Amineko igår, och jag måste helt enkelt träna på mitt ögonmått. Garnet jag hade visade sig räcka till hela katten, svans, tassar och byxor (fast jag satt och tänkte ut reservplaner om byxfärgen inte skulle räcka). Jag behövde inte ens snegla åt reservnystanet jag köpte, och eftersom jag håller på att bannlysa ull från mitt förråd (det börjar vara ett väldigt tomt förråd...), och jag köpte ullgarn, så ska jag gå tillbaka med garnet, och höra om jag får byta. Ett nystan gult och ett brunt vore bra, så skulle jag virka lite kiss och bajs. Kiss- och bajsåldern, jag?!
 
Var in på leksaksförmedlingen här i Nynäs, jag tittar in ibland för att leta pyttesmå virkade dockor med sidenansikte (vilket jag inte hittat på länge), men hittade två HK-muggar i stället, eller snarare plastglas med HK-huvud-lock. För 10 kr/st, vilket nästan kan betraktas som ett fynd.

Kommentarer
Postat av: laurha

hello thanks very much to links my blog and for your kindness
friendly laurha

2006-05-27 @ 16:55:34
URL: http://hkcreativity.canalblog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0