ribbstol?

Har använt det sista av Noro Korchoran, nästan (en liten snutt kvar), det blev en katt. Inget nyskapande, bara tre rektanglar som blir kropp/tassar, huvud och svans, en gammal klassiker. Men med lite egen twist - lite större och  i slät- i stället för rätstickning, den blev riktigt bra, och visar upp garnets snygghet på ett riktigt bra sätt.
Nu vet jag dock inte vad jag ska göra, har ett litet garnförråd, och inga idéer. Colinette-lampskärmen kräver en metallstomme, så den kan jag inte börja på. Funderar på att ta fram grön pärlmudd ur skamvrån, men känns inte riktigt på humör för att brottas med den. "Weekend knitting" är på väg (ska kolla posten sen idag), kanske den har något trevligt i sig. Annars blir jag lite halvknäckt, jag fungerar inte utan någonting i händerna, då klättrar jag på väggarna. IKEA hade åtminstone förut ribbstolar på barnavdelningen, hade kanske varit något, det hade i alla fall underlättat väggklättringen.
Egentligen skulle jag vilja fixa i lägenheten, men dels är den andra-hands-hyrd (drömmer om att köpa den en dag), dels är plånboken lite väl slank. Har lite vit färg, men räcker knappt till mer än en vägg. Vill ha ny färg på köksluckorna, nytt golv, ommålade väggar här och var, nya golv, nån svartmönstrad fondtapet - mer eller mindre rubb och stubb alltså. Börjar med en nu kategori, tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0