snabb-stick!

Är redan klar med den nya tröjan, som egentligen är en kofta. Det var definitivt ett snabbstickat projekt, det som kändes som mest arbete var den virkade udden. Koftan ligger nu och torkar efter blockning, och ska sedan få en knapp, men jag törs nog redan nu säga att den känns mer lyckad än den tröja som den var innan. Dessutom har jag lite garn kvar, funderar på om det ska bli en Amineko, kanske.

Jag har aldrig lidit av SSS (second sock syndrome), men de randiga jag håller på med nu, börjar banne mig likna detta. Har kommit in på foten på socka nr. 2, efter många långa vilopauser, och har svårt för att komma igång och fortsätta. Samtidigt är det så lite kvar. Samtidigt kommer jag inte att använda dom på några månader... Det är tydligen i sådana här lägen det märks hur mycket karaktär man har som stickare (jag vet redan hur lite karaktär jag har i fråga om goda saker).

Köpte nyaste numret av Knit.1 igår, det var en hel del saker jag ville göra.

Om det är någon som saknar sin favoritlänk, så har jag plockat bort en del som jag aldrig läser. Tough luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0