vad händer egentligen?

Inte sådär vansinnigt mycket, måste jag påstå.

Jag har stickat en stor väska av mitt julklappsLovikkagarn från syrran, ska filta den i eftermiddag (önska mig lycka till!), tanken är att den sedan ska fodras (med många fickor) och användas som stickväska. Om jag ska KIPa, så vill jag ju att väskan som stickningen färdas i ska vara lika stylish som innehållet, och det hoppas jag att den blir. Färgerna fungerar jättebra tillsammans, hoppas att formen och storleken blir bra efter en tur i tvättmaskinen.

Jag håller på att sticka ett par vantar i Kosmos-garn (svart med färggnister - som en natthimmel med stjärnor) till min SP, hon höll på att sticka vantar själv, men kom inte överens med strumpstickorna. Tanken var att händerna ska hållas varma, tills hon har ett par egenstickade vantar. Så ska hon få material till ett par sockar (inga namn nämnda, om hon skulle hitta hit, vill jag inte att hon får några tolkningsbara ledtrådar), lite svensk choklad, en stickjournal (se föregående post), och lite annat smått. Hoppas hon gillar!

Jag är halvvägs klar med en pärlmudd. Det är märkligt, hur jag än hittar på egna mönster (utan att mäta om det passar ihop när det är dags att sy ihop ändarna), ändå lyckas få det att stämma, trots att jag gjort ett stort mönster med få (läs två) repetitioner. Har jag pärlmuddskänsla eller vad?!

Har nått upp till 300 läsare här, känns mycket bra (jag uppskattar verkligen er som har hittat hit, och som fortsätter komma tillbaka - om det nu är någon som gör det). Ser fram emot den dagen jag når 1000, totalt  overkligt just nu, men håller tummarna. Jag vet dock en sak som den här bloggen lider brist på - kommentarer! Var inte rädd för att uttrycka era åsikter, tycker ni att jag svamlar och suger fett, så säg det, har ni annat att kommentera, gör det. Jag gillar kommentarer, ett säkert sätt att veta att man är läst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0