karaktär? tror väl inte det...

JAg åkte in till Stockholm idag, bara en snabbis. Jag handlade ögonskugga och kajal (mörkt denimblå), precis enligt planerna. Jag kollade kläder på Indiska, helt enligt planerna det också, tog med ett gäng och provade, precis som det skulle vara. Inte enligt planerna var hur tjock jag blev utan kläder, och alltså inte såg vettig ut i nånting (dessutom börjar jag viktväkta idag, så kläder som passar nu, passar inte om två månader, intalar jag mig), så det blev inga kläder. Så jag tröstshoppade i stället, butiken som aldrig sviker, som man aldrig ser tjock ut i - jag handlade garn på Nysta. Det blev tio nystan petrolblå merino-aran, ett nystan svart (det sista - vem har köpt alla andra?!), 30% rabatt, en gammal Vogue knitting (30%) och tre nystan Drops Alpaca, grått, lila och svart till min hemliga vän, som hon ska få tillsammans med ett gäng pärlor. Allt för ca 450:-, känns helt överkomligt. Jag som inte skulle köpa något garn!

Hämtade ut tre böcker på posten igår, Needled to death, Yarn Harlot och At knit´s end, har börjat på den första, ser fram emot att läsa allihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0