hmmm...

Har suttit här en timme och bara lallat runt, har inte kommit fram till något vettigt, och inte kommit på något vettigt att skriva om. Kollade en del sajter, bla http://www.redcross.org, där de säljer en låda strumpstickskit, till minne av alla de strumpor som stickades till amerikanska soldater under 2:a världskriget. Letade också efter ett måttband i form av Pinocchio, som ser ut så här http://www.russisales.com/Tapes.html, men det enda jag hittade skulle betalas med kreditkort, och mitt är bara betal-. Fina brevkort med stickmotiv hittade jag här: http://www.glamscience.com, men det blir så dyrt när man skickar efter från USA.

Rent stickmässigt, så har jag stickat klart en grön pärlmudd. Den blev snygg, även om jag oroade mig på allvar för omkretsen (som blev lagom till slut), och jag har börjat på mudd nr 2. Jag har stickad klart vantarna till min SP (jag tror jag lider av en "garnet tar slut precis lagom till sista tummen"-förbannelse). Jag har ett par nystan cerisemelerat (typ) Ocean, som jag inte har haft någon aning om vad de skall bli. Funderar nu på att göra en krage/miniminihalsduk, som fästs runt halsen med en stor knapp. Ska prova lite och se sedan.

Hoppas på att böckerna från Bokus kommer idag. Huset Eliott ligger på posten (eller snarare närmaste tobaks/spel/tidningsaffär), och ska hämtas ut på torsdag. Längtar! Och jag måste komma ihåg att köpa tvätt- och sköljmedel. Kan komma på roligare saker att spendera pengarna på...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback