väntar och väntar och väntar............................

Vågar knappt gå hemifrån i väntan på paket från min SP i Japan. Nu är det en vecka sedan det skickades - hur lång tid tar det att färdas över halva jorden? Om det tog 48 dagar runt HELA jorden för Phileas Fogg för 100 år sedan, då borde det inte vara orimligt med drygt en vecka för halva sträckan. Om man inte är en Interweave Knits, förstås, då tar det dubbla tiden, och lite till. Fortfarande ingen tidning...

Funderar allvarligt på att köpa en digitalkamera, ingen dyr och flashig sak, bara för några hundralappar. Allt jag behöver den till är att illustrera den här bloggen, och att ta bilder till mina stickböcker, så att jag kan visa förlagen hur grejorna ser ut. Ska försöka komma ihåg att gå in på Teknikmagasinet nästa gång jag är i stan.

Stickar barnsockor så att det ryker. Det enda bra man kan säga om dom, är att dom är små, så att de går fort att sticka. Håller på att vänta på garn från Nysta, så att jag kan göra klart min tröja, så att jag får börja på något nytt sedan (se vad jag försöker vara duktig!). Gröna pärlmudden är fortfarand i onåd, den vill jag inte ens titta åt än på ett tag. Ska sticka en rosa hundtröja i spets, och antagligen matchande spetsmuddar till matte, till min hund/matchande matte-bok. Måste jobba lite på den om jag ska bli klar i vår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0