svart!

Jag har alltid gillat svart, klär mig mycket i svart, lyssnar fortfarand på en del svartrock från tonåren (Sisters of Mercy, håller definitvt i längden), men jag har aldrig tyckt om svart inredning. Men nu! (Jag törs till och med säga att jag var lite före nuvarande svart-och-barockt-mode.) Å, så mycket fint det finns, och å, så jag faller pladask för det. Svart och kurvigt och svulstigt och överdådigt.... Inga raka linjer för mig, trots att jag inte tycker om överlastade ytor, så tycker jag INTE om minimalism. Kallt och hjärtlöst, jajamen.

Marcel Wanders och Moooi är helt underbara:

  Det här dataskrivbordet är tex to die for. Wanders har också gjort svart, utsirad badrumsinredning som är fantabolous. Jag letade förgäves efter en bild, men tänk er ungefär så här.

  Fast svart!

Ikea har också fått till kombinationen svart och kurvigt, t ex med detta bord:


 
Och svarta kurviga lampor finns en hel del, här är några snyggingar:



Jag hade tänkt visa en underbar sekretär från Grange, men lyckades inte få hit en bild. Man kan dock titta på den här: http://www.grange.fr/, det är den svarta med rosa insida till vänster.

Kolla inredningstidningar, leta på nätet, och kom sen inte och säg att svart inte är snyggt som bara den! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0