när jag blir stor...???

Jag har haft en del problem med mitt yrkesval, det är så mycket jag vill bli, och har följdaktligen inte blivit någonting alls. I helgen kom jag dock på en lysande idé - arkeologi på distans. Tyvärr var sista ansökningsdag på påskdagen, och då kom jag inte åt dator och kopiator, så jag skickar in idag, och håller tummarna. Jag har velat bli arkeolog sedan jag såg första Indiana Jones-filmen när jag gick i mellanstadiet (jag vet ju nu att arkeologiyrket inte är tillnärmelsevis lika actionfyllt), och det är fortfarande ett drömyrke. Jag började faktiskt läsa egyptologi i Uppsala för tio år sedan, men blev inte klar. De poängen kan kanske komma till nytta för en gångs skull! Jag hoppas allt vad jag orkar att jag blir intagen, trots förseningen.

Stickar ingenting, väntar på Interweave Knits (fortfarande - can you believe it?!) för inspiration. De skickade de två första numrena igen den 4:e april, så dyker dom upp, så borde det vara relativt snart (10-15 arbetsdagar). Sen är det bara att hoppas på att nästa nummer (som snart ska skickas) kommer utan allt detta krångel. Det är bara så jäkla trist - tidningen är bra, och går inte köpa i Sverige. Nästa prenumerationsperiod tänker jag i alla fall gå genom Press Stop, får se om dom är bättre på att få fram tidningarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0