det borde enligt alla beräkningar snart vara vår....

Och när det blir vår, vaknar en annan galenskap (som slumrar när stickningen är vaken, och vice versa - mycket praktiskt) - pelargonbacillen. Varje år brukar jag skicka efter pelargonsticklingar från Bergabacken, av vilka några faktiskt har överlevt (jag är usel på att övervintra pelargoner, eftersom jag frossar i dem på sommaren är jag dödsless på dem på vintern, jag har dödat massor, och alla har varit "specialpelargoner", dvs inga köpta på Konsum, 4 st för 100:-. Dyra alltså, snacka om att kasta pengarna i sjön....). Är väldigt förtjust i denna Cattolica:

De senaste åren har jag försökt få tag på dessa, men utan framgång, en Bodil:

och en Oxarv:

så jag gör ett nytt försök i år. Det blir säkert några till också, som jag inte kan låta bli. Enligt min framgångsstatistik, så tar sig kanske 1 av 3 sticklingar.
Måste bara rekommendera en bok också, som totalt underblåser pelargonbacillen, Älskade pelargoner av Veronica Wägner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0