flyttdags!

Jag ger upp! Jag flyttar hit efter allt trassel med bloggi (kommer inte ens åt min egen blogg!), ska göra ett försök att länka hit när jag kommer in, så jag förhoppningsvis får med mig några läsare hit. För dig som är ny - förut fanns jag på www.bloggi.se/index.php?blogld=446, testa att ta en kik, rätt vad det är så kanske det funkar.

Jag skriver mest om stickning och garnets underbara värld, vilket kommer att märkas. T.ex. att jag äntligen lyckats sticka mig en tjock svart poncho med polokrage (mitt i sommaren...) som jag är nöjd med. Jag gjorde tre tidigare försök som repades upp, sedan testade jag ett helt nytt mönster, från en gammal Vecko-Revyn. Jag hade tunnare garn än mönstret angav, lade upp fler maskor, men behöll måtten. Det blev bra, och rätt vad det är, så ska jag skriva upp det.

Läste om en ny garnaffär, Garnverket, på Hantverksgatan 14 i Stockholm. Det lät frestande, måste prova. Var förresten på textilhelgen på Street - snacka frestelser!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0