Flitiga lisa

Eller flitiga Malin, kan man kanske döpa den här blomman till.

Jag var mitt uppe i systerdotters dockkläder, när det ringde på dörren. Syrran med barn, som skulle hämta julklapparna som skulle följa med till Jämtland - ingen förvarning här inte! Fick lämna det som det var, slå in det med raketfart (jag brukar vara väldigt petig med paketinslagning, köra teman och allt), och lämna iväg det. Klart blev det ju, men inte i det skick jag hade tänkt det. Och overallen blev bye-bye.

Jag har stickat ett tag på kompisens hundtröja, men eftersom jag inte fått de mått jag behövde (efter ett antal påstötningar...), så fortsatte jag med den ändå, i vild förhoppning att den ska passa. Klar blev den igår, och snygg blev den. Kom på att kompisen ville ha randiga vantar, och det var mycket garn kvar efter hundtröjan, så igår kväll och i förmiddags hetsstickade jag ett par tumvantar som matchar hundtröjan. Kom på ett koncept för en stickbok (har funderat på att göra en med hundkläder, det ligger definitivt rätt i tiden) - hundkläder med matchande plagg för husse/matte. Helt lysande, om jag får säga det själv, hur kan förlagen tacka nej till det?

Läste gamla nummer av Knit 1, hittade en väska med volanger på utsidan, mycket trevlig, ska nog göra en sån. När jag har använt upp lite av mitt garnförråd. Eller efter jul...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0