mer om chunky books

Jag har skrivit lite om chunky books förut, och visat lite av de sidor jag har gjort, men jag har inte visat slutresultatet, vad sidorna går ut på. Jag har inte fått hem några sidor än, även om jag har flera på gång (en ligger på posten och väntar på en ny avi), både från swappar jag är med i, och från byten med väldigt fantastiska konstnärer. Vad man gör, är alltså att måla (göra collage, mixed media - vad man än sysslar med) bilder på kraftig kartong (jag klistrar ihop kraftigt akvarellpapper, eller använder baksidor på kollegieblock och klistrar på en mål-bar yta), oftast i storlek 10x10 cm. Och sedan sätter man på chunk - band, garn, pärlor, berlocker, allt man kan tänka sig. Sedan sätter man ihop sidorna till snå böcker, som ser ut att explodera av innehåll. Jag vet, det är svårt att se för sig i skallen. Därför bjuder jag er på några av mina favoriter, klicka på bilderna för att se mer!

   
 

De här böckerna är bara en liten försmak, så att ni får se vad det handlar om. Jag håller på att samla till en bok med Marie Antoinette/franskt 1700-tal, en bok med Alice i Underlandet, och genom swaps, så blir det en med Pretty Girls (suzi Blu-stil) och en med Trollkarlen från Oz .Är det någon som tycker att det här verkar vara trevligt, lämna en kommentar - jag byter gärna sidor!



 


Kommentarer
Postat av: PetraMaria

Det där lät hel kul. Byter man endast "blad" eller en hel bok? Finns det mer info om detta? Blev väldigt nyfiken!



PetraMaria

2009-03-16 @ 12:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0