jag vet inte om det blev bättre i slutändan...

men jag hade i alla fall nånting att göra! Vadå, kan man fråga. Jo, jag flyttade runt i så gott som alla köksskåp, skafferiet bytte skåp, pärmar och papper bytte skåp, tallrikar hamnade i sitt gamla skåp, vaser bytte skåp, en del saker togs bort... Jag var uppe sent och flyttade runt och klev upp tidigt och fortsatte flytta runt. Och som sagt - jag vet inte om resultatet blev bättre, sämre, eller helt enkelt inte så stor skillnad. En sak som jag vet, är att skåpstommarna behöver ett lager vitfärg (jag har inte målat om dom än), och inuti skåpen tror jag att det blir en ljus citrongul färg (den kanske (om den inte blir för "gräddig"), eller Alcros "Grape"). Jag säger ju det - jag börjar snöa in på gult! Inuti skåpen är ett perfekt ställe, om man vill ha färg, men inte är säker på att man inte kommer att bli less på den. Och citrongult - skåpen kommer bokstavligen att lysa! Dessutom tror jag att det blir väldigt snyggt mot mitt pastellfärgade (mest rosa än så länge) porslin!

Apropå gula köksskåp - nån som kommer ihåg Vänner och Fiender för hundra år sedan, Rachel Molins rollfigurs familj bodde i en lägenhet med väldigt 70-talsretrokänsla, och köket var inrett helt i gult. Köksskåpen var gulmålade, både inuti och utanpå (tycker jag mig minnas), och fyllt med gult porslin från 60/70-tal, helt fantastiskt. Faktiskt en av dom första saker, tror jag, som fick mig att bli riktigt intresserad av inredning, och att påverka mitt boende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0