jag funderar utanför ramarna

Jag är inte någon gul person, speciellt inte när det gäller inredning, men ändå har jag funnit mig själv bli förtjust i gula saker på sistone - jag såg en gul vas från Lagerhaus och en tapet (från Mio Wall Collection) i en underbar ljust citrongul (det fanns en ljusturkos också, väldigt fin, tyckte jag föga överraskande). Ok, två saker kanske inte startar en trend, men det får mig att fundera över lösningar hemma i alla fall. En ljusgul vägg i sovrummet, kanske? Eller kommer jag att tröttna efter ett par månader? En karamell jag får suga på ett tag, tror jag.
Tapeten ser ut som följer (men mycket ljusare i verkligheten!):

image189

Jag såg en bild på flickr, med en riktigt trevlig idé, och jag är ordentilgt sugen på att göra samma sak på köksgolvet, jag är inte helt nöjd med att det är så vitt nu (oj vad allt syns bra på det!).

image190 En schablonmosaik! Snyggt eller hur?! Jag funderar på grått till mitt vita golv, vore snyggt tror jag.

I EFTERHAND: Jag kom på att det faktiskt inte bara var två gula saker jag blivit förtjust it (det var ju det jag hade för mig!) - Marimekkos gula Unikko-tyg är helt underbart (jag äter inte ägg, men är den inte fin?), och så såg jag ett vitt kök med kycklinggult kakel - tjusigt värre! Eller om man inte vill ha hela kaklet gult... Ok, nu börjar det visst likna en trend...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0