är jag inavlad?

Efter att inte ha släktforskat ett dugg på jättelänge, så har jag suttit ett par dagar och letat släktingar (praktiskt från mitt eget hem!). Att jag hittat samma släktingar på flera håll är kanske inte så konstigt, när man tänker på att platsen är Norr. och Västerbotten, och platsen är flera hundra år sedan - det fanns helt enkelt inte så väldigt många människor då, man blir helt enkelt släkt med varann. Och med sig själv... På både farmors och på morfars sida är jag av Bureätt, och på 1500-talet så skiljer det sig - två systrar, Kälug och Mariet, blir stammödrar åt mig på två håll. Jag har inte kommit lika långt på mormors och farfars sida - man vet aldrig, dom kanske också är Bureättlingar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0