urtekram

Ett litet ekologiskt tips! Kollar man på baksidan av schampo-/tvål-/osv-förpackningar, så är det inte många ord man förstår (inte jag i alla fall), det är kemikalier hit, E-nummer dit, och man måste nästan ha en examen i kemi för att veta vad allting är. Visst är det uppfriskande då med märken som danska Urtekram, som bara innehåller naturliga, icke-djurtestade, ekologiska ingredienser? Jag förstår faktiskt innehållsförteckningarna! Det gör förstås ingenting att dom är bra, och luktar fantastiskt gott också, och att priserna inte är så förfärande, ca 50 kr för 250ml schampo/balsam. Och nu när jag kollar hemsidan, så ser jag att dom inte bara har kroppsvård, dom har godsaker för insidan också (dvs en massa matprodukter)! Urtekram finns att köpa i hälsokostbutiker och i en del mataffärer.

   
  

Bara ett litet urval!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0