lite jobbigt just nu

Jag har lite problem med köpstoppet, men har hållit det än så länge, även om jag har kikat och klämt och bläddrat och bara velat köpa. Men jag har balanserat lite på kanten, beroende på hur petig jag tänkt vara - jag har handlat godis och goda saker på Seven Eleven ett par gånger, och det är bokstavligen inte mat, och bokstavligen inga nödvändigheter, även om det kändes det just då. Men jag har oddsen lite emot mig, alla omständigheter som får mig att shoppa och att äta har frontalkrockat - jag har fått pengar, har mens, och är rätt låg, då jag fått veta att jag inte får fortsätta min praktik på hunddagis (tack så mycket AF!). Men jag har hållit mig till att äta (att både hålla köpstoppet och hålla pointsen gick bara inte), och de saker jag köpt (en Mumin-mugg och nya Eco Queen) är faktiskt två av de tre undantag jag tillåter mig själv (det tredje är Family Living). Jag tänker som så: när jag försöker gå ner i vikt, och har totalstopp på allt onyttig, då går det bra ett tag, tills kroppen slår bakut, och jag stoppar i mig allt jag hittar. Om jag har noll tolerans på köpstoppet, så tänker jag mig ett liknande scenario om ett tag (det höll på att bli det i veckan, men jag kändes faktiskt nöjd efter muggen och tidningen).

Om man ska hitta något bra i något dåligt  - när jag inte pendlar in till Stockholm varje dag, så kommer jag att ha ork och tid att städa lägenheten, vilket jag verkligen behöver. I morron eller på måndag tänkte jag ta mig i kragen. Och så kommer jag att hinna blogga igen! Men helst vill jag faktiskt forstätta hos vovvarna...

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag följer ditt köpstopp med spänning, och förstår att det måste vara helt sjukt svårt!

Jag kände iallafall att jag ville uppmuntra dig, det är en jättebra grej och även om man fuskar lite ibland så gör man ändå något konkret för miljön och även sitt eget ha-begär.

2009-02-04 @ 20:38:50
URL: http://dansabarfota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0