lamp-bekymmer

Jag har en lampa (eller egentligen två) som saknar skärm - en köpte jag som lampfot, och har inte hittat den rätta skärmen. Den andra sydde jag en väldigt shabby chic skärm till, i brodyr-tyg, och den kändes väldigt fel, så jag har plockat bort den. Vilket har gjort att min lampa nu bara har en skärmstomme. Tills igår, när jag kom på att jag kunde virka en lampskärm, vilket jag håller på med nu. Jag har bara virkat tre varv än, så jag vet inte hur det blir (det kan ju bli bara skräp, man vet aldrig), men blir det inte bra, så känns det inte som det gör nånting - jag hade ju ändå ingen skärm till att börja med. Men det är faktiskt svårare än man tror, att hitta fina lampskärmar, särskilt när man som jag helst vill hitta dom begagnade (både för stilen, priset och återvinningen) - det är ju inte som om jag kan gå in på en loppis, och be dom beställa hem lampskärmar i rätt storlek, modell, mönster och färg...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hejsan

jag har flera gånger gjort lampskärmar av handgjort papper som man köper i pappershandeln. Lätt och snyggt.

Lotta

2009-02-11 @ 15:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0