ikea family live och klappgröt

Jag är på Ikea för sällan, och drar kortet ännu mer sällan, så jag får inte längre deras tidning, Ikea Family Live. Men igår dök den upp, och oj vad bra hemma hos! Tidningen kan läsas på nätet om man inte får hem den.

      
Jag gillar verkligen vad dom gjort med Billy-bokhyllorna på den 2:a bilden, och tror att jag ska knycka den idén. Jag håller ju på att samla på mig låga bokhyllor, men ska sikta in mig på höga i stället (lättare att hitta begagnat också), och så sätta dörrar nedtill (hurra, förvaring!), och så några tidningshyllor. Bra lösning, bra förvaring, snyggt som bara den - det är taget!

När jag var liten, åt jag en gång Klappgröt hemma hos en kompis, och det är en upplevelse som fastnat. Under de senaste 15-20 åren har jag försökt att återskapa den upplevelsen, men av nån anledning så har det inte funkat (kan ha att göra med min motvilja att följa recept till punkt och pricka...). Men nu funkade det! Så i morse åt jag ett rosa fluffigt moln till frukost, mums!



Klappgröt/klappkräm


Antal portioner: 4


Ingredienser

5 dl vatten
1 dl mannagryn
2 1/2 dl rårörda lingon
vispgrädde eller mjölk


Gör så här

1. Koka upp vatten, vispa ner mannagrynen och låt koka i 5 minuter. Tillsätt lingonen.

2. Häll upp gröten och vispa den kall och porös med elvispen.

3. Servera med vispgrädde eller mjölk.

Jag var på Kvantum på morronen, och hittade presis de saker jag behöver till mina chunky books, bl.a öppningsbara metallringar, så att jag kan binda ihop sidorna till böcker. Dessutom var det nedsatt pris på allt scrapbooking-material. Hoppas att det jag vill ha, finns kvar när jag får pengar nästa vecka!


Kommentarer
Postat av: jessi

Vad gott, min mormor gjordet alltid det... visst är det bra hemma hos reportage i ikeas tidning, de har gjort en jätte bra inredningsbok, Älskade hem! Du skulle gilla den boken, flera hem är kreativa o härliga! Den finns o köpa på ikea varuhusen, inte så dyr heller.



ha det gott!

2009-02-18 @ 21:05:32
URL: http://) www.lyckoljus.blogg
Postat av: jessi

Väggmålningen med pratbubblan? Rolig idé!



Vad bra att du hade boken, den är toppen!





ha det gott!



kram

2009-02-19 @ 12:37:01
URL: http://) www.lyckoljus.blogg
Postat av: Anonym

JAg drog ju kortet när vi var på ikea sist, så ett litet tack till syster yster kanske....

2009-03-07 @ 00:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0