så här går det hittills

Jag är nu på min fjärde köpstoppsdag, och det känns faktiskt bra! Som vanligt är min plånbok tom, eller näst intill, och i vanliga fall brukar jag tråna över saker jag inte har råd att köpa, och så gör jag mentala inköpslistor: den här ska jag köpa när jag får pengar, om jag hade pengar skulle jag köpa den här. Men nu spelar det ingen roll att jag inte har mycket pengar, för jag ska ändå inte köpa en massa prylar. Så det är på sätt och vis en lättnad!

Dessutom, med mina undantag så har det faktiskt blivit förändringar:

1. Jag får fortfarande köpa frimärken till mina ATC-byten.


2. Jag får fortfarande köpa kläder när jag har växt ur dom jag har, men med måtta och till låga priser (second hand och rea!).

3. Min födelsedag. Jag skulle ju strosa en dag på Söder, med tillhörande restraurangbesök. Nu blir det i stället Vegomässan på Kungsholmen. Inträde är på 40 kr, sedan är det massa gratis provsmakning (= inget behov av att äta ute!), och det som finns att köpa är mest matprodukter. Så allt inom ramarna för mitt köpstopp!

4. Brödformen. Det visar sig att jag har en pyrex-form som duger alldeles utmärkt (ska dock fodra med bakplåtspapper nästa gång - det brände fast som bara den!), så ingen brödform behövs köpas.

Så faktiskt - köpstopp är en riktigt bra sak!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0