höstfixig

Just hösten är den tid jag känner mig mest kreativ med min lägenhet, det är då målarfärgen hamnar på väggarna och nya grejor hamnar i lägenheten, och det jag äger ändrar plötsligt skepnad. Som lapptäcket tex - typiskt en sån sak som har blivit liggande i evighet, och så blir det höst, och så blir jag flitig dom en bäver. Igår sydde jag tre rader till på det (och strök isär ungefär en miljon sömmar...), och även om en rad inte hade skadat, så är det nog långt att ha som sängöverkast nu. Jag har också målat om blomkrukor till vardagsrummet (bästa krukorna som finns är vanliga lerkrukor - billiga, och jätteenkla att förändra) - än så länge står tre av dom tomma, jag har inte haft några blommor (nästan) det senaste året. Förra hösten, då jag tog in pelargonerna från balkongen, visade det sig att jag är allergisk mot som, och eftersom pelargoner var i princip det enda jag hade, så blev det tomt när jag gav bort dom. Jag har inte vetat vad jag ska ersätta dom med, så det har fått vara tomt i fönstren i stället. Men nu har jag i alla fall krukor att plantera i när jag väl hittar något... (jag funderar på mor-och-barn och elefantöra tex- riktiga nostalgiklassiker)


Jag har en del prov-färgburkar i städskåpet, men trodde att alla bra färger var slut - döm om min förtjusning när jag hittade denna snygga "Tångruska"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0