är kattlådor förbrukningsvaror?

1½ vecka in på mitt köpstopp, och det känns fortfarande riktigt bra. Jag har några funderingar på vad jag kan räkna som förbrukningsvaror eller inte - det är absolut dags för en ny kattlåda, är det en förbrukningsvara? Jag skulle ha målat klart vardagsrummet, en hink färg, är det en förbrukningsvara? Eller är det bara jag som letar vägar runt köpstoppet? Har väggarna väntat i ett år, så kan dom säkert vänta lite till, men kattlådan börjar kännas lite överäcklig. Jag har faktiskt önskat en i födelsedagspresent (hur udda låter inte det?!), likaså målarfärg. Hoppas att familjen inte tycker att det är supertråkiga önskningar, utan något som jag faktiskt vill ha!

Men annars har jag varit jättebra på att hitta gratis saker att göra: lapptäcket jag sytt är gjort av tyger som jag redan hade hemma, likaså krukorna jag målat om, både färg och krukor hade jag redan. Jag lånar ännu större högar på bibblan, där jag också använder datorn. Jag lyckades tom åka gratis pendeltåg idag, fast det var inte meningen - jag glömde plånbok och SL-kortet hemma... Igår bakade jag bröd hemma, men i motsats till förra gången (då det blev lite undergräddat), så blev det kvar i ugnen lite länge. Men det är ärbart, och bara en limpa, så jag överlever. Jag vet till nästa gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0