färglagd klassiker

Jag har inte haft några specialla åsikter om Royal Copenhagens servis Musselmalet, förrän de gjorde den Mega, och ännu mer gillade jag när den blev svart. Men nu har dom gjort en variant i färg, Elements, och den är underbar! Färgerna är riktiga glädjepiller! Och jag kan inte låta bli att fråga mig - när ska de svenska porslinsfabrikanterna (Rörstrand, alltså) hitta på något liknande? Ostindia, tex - visst borde man kunna hitta på något roligt med den servisen? (Ok, såg att dom gjort en Ostindia+, men den var inte så kul - lite mer färg, kanske? Eller svart? Eller ännu mer förstorat motiv?) Dom har gjort en del roligare nya serviser, men lek med dom gamla också! Märks det att jag har åsikter om porslin? Det är en av mina absoluta favoritsaker att köpa, så det är klart att jag tycker en del också!

  

Lovely, n´est-ce pas?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0