hundar!

Jag har varit rätt tyst här ett par dagar, jag vet. Det beror på att jag har börjat jobbpraktik på ett hunddagis - hittills så har jag jobbat i kafé och butik, och med barn, och jag vill inte fortsätta med något av det, min dröm har alltid varit att jobba med djur, och nu håller jag på att skaffa mig jobberfarenhet av det. Förhoppningsvis kommer det att underlätta senare, när det ska sökas jobb. Jobbigt är det - halva dagarna går åt till maraton-promenader, och min kondis är inte som den ska, och inte heller mina benmuskler. Det är som tur är övergående, och med räknade points, så borde jag gå ner en hel del i vikt också, så blir det ännu mindre jobbigt. Jag skulle dock behöva bättre skor, ett par som är både lätta och gåvänliga och vattentäta. Just nu, så får jag prioritera - i förrgår var jag blöt, igår var jag torr men varm och väldigt tungfotad (dvs i kängor).
Jag är otroligt imponerad av hur lugnt det är - det är ca 40 hundar, och inget skällande alls, inga stängda dörrar - hundarna ligger på sina platser och är nöjda med det. Och jättesöta är dom - jag blir inte mindre sugen på att skaffa en egen!

I morron är det första advent!

Kommentarer
Postat av: Linda

Så roligt! :) Jag hade inte kunnat vara utan en hund!

2008-11-29 @ 12:45:58
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: jessica persika

tjing! Vad bra att det är bra! Pratade med mamma, de hjälper dig med skor. Snällt!

Längtar efter snö....

kram

2008-12-02 @ 22:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0