den enas skatt, den andres skräp

Jag pratar förstås om loppisar! Jag har alltid älskat loppisar och second hand, två av mina systrar har betraktat det som skräp (jag har omvänt dom, som tur är!), och jag blir nästan lyckligare över ett loppisfynd, än om jag går in i en vanlig affär och shoppar. Tre av mina nyaste fynd:

 
En av mina nyaste förtjusningar är Pyrexformar, dom är ofta billiga, och kan ha jättefina motiv. Den här fyndade jag för en tjuga på Statsmissionen. Mina djupa tallrikar är fina, men opraktiska (perfekta till glass, men för små till allt annat), så jag har hållit ögonen öppna efter nya djupa tallrikar. Den här med grönt motiv från Gustavsberg kunde jag inte låta bli, en tjuga på Retro.

 Jag har känts behöva en byrå ett bra tag, men har inte hittat den rätta. Igår hittade jag den här på Retro, 100 kr, lagom stor, och passar jättebra ihop med mina vardagsrumsmöbler (även om den inte står i samma rum).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0