upphottat skafferi

Är det någon som bor/har bott i ett äldre hyreshus kanske ni känner igen problemet - stort skafferi, men djup och bara med ett fåtal hyllor. Väldigt opraktiskt, vill säga. Jag hade varorna i flera rader på samma hylla, och för att komma åt det som var längst in så fick jag plocka ut allt som stod framför. Så hälsade jag på min lillasyster Suss (jag har lagt in bilder på posten om hennes lägenhet, det är bara att scrolla neråt), och blev högst imponerad av hennes skafferi i ett överskåp (jag har också haft så i mina dar, men förstås helt glömt det) - snyggt och prydligt och överskådligt. Som tur var, så var mina överskåp inte så fulla, så jag kunde flytta över mycket till det ena skåpet, och så blev ju skafferiet ledigt förstås, och sedan flyttade mitt skafferi. Mycket bättre blev det, nu har jag koll på vad jag har och vad som behöver köpas, och sedan jag fyllt en del torrvaror på glasburkar, så blev det snyggt också.

image161 image160

Ser ni den rosa keramikskålen? Jag fick den i present av lillasyster Linda häromdagen, den är av märket Gerbera, och lika som dom Leila har i Leila bakar. Väldigt trevlig, och jag ska absolut köpa fler skålar och formar i olika pastellfärger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0