lite överdos av dansk/franskt

Ok, dom är otroligt vackra alla dessa dansk/fransk-inspirerade shabby chic hemmen (se min länklista för ett gäng!). Men - börjar inte många se väldigt lika ut? Vitmålade möbler (nu kastar jag sten i glashus - alla mina trämöbler är vitmålade, fast jag gillar den helvita looked, o-sandpapprad alltså) som har slipats efter målningen, visdomsord (på franska!) på väggarna, broderade örngott, fattigmanssilver, tenn, plättar i luften, vitt vitt vitt, mjölsäckar, tidningspappersstrutar alt inslagna tvålar... Och det är vackert, men inte på samma sätt överallt! Men grejen är den - jag hittar inga andra inredningsbloggar i den stil jag helst föredrar: ja, det är danskinspirerat, ja det är shabby chic, dessutom också vitt och vitmålade väggar, men - sen är det färg! Pasteller, lite kitsch, loppisfynd, mönstrade tyger... Jag har hittat ett fåtal bloggar i den stilen (Posy gets cozy bl a), men har någon tips på fler? Antingen hittar jag bara flera i ovan nämnda stil, eller så hittar jag bara helt fel (tycker inte om modernt, minimalistiskt, överdesignat, alltför Ikeabetonat... har slutat titta på Roomservice, Från slott till koja, Design Simon & Thomas, för alla gör helt hemska inredningar).

Kommentarer
Postat av: Alice

http://www.thecherryblossomgirl.com/ har härlig stil tycker jag! Men det är inte en renodlad inredningsblogg.
Kan hålla med om att det är tråkigt att det ser i princip likadant ut hos alla, men å andra sidan så blir det väl så när man visar upp saker på bloggar och liknande, man inspireras ju av andra!:-)

2008-03-22 @ 14:13:17
URL: http://skattkammarn.blogg.se
Postat av: malin

Tack för tipset, Alice! Du har rätt - jättehärlig stil! Jag försökte hitta till din blogg, men lyckades inte, stämmer adressen?

2008-03-25 @ 11:09:40
URL: http://malinmaskros.blogg.se/malinmoblerar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0