jag har pysslat i köket!

Jag har varit pysslig värre i helgen, plockat fram både färger och penslar och gått loss hemma. Känner mig lite trött på att det är så vitt, vill ha in lite mer färger - rosa, aqua, turkos... Och då går det så här:

image169

image170

Egentligen hade jag tänkt måla en tavla att sätta upp på väggen, men jag kom mig aldrig för - det blev aldrig någon duk köpt, och jag kom aldrig på något bra motiv. Men häromdan kom tanken på att måla direkt på väggen, och igår bläddrade jag i en inredningsbok, och på första uppslaget fanns den här pratbubblan. Jag blev riktigt nöjd, trots att texten är både sned och vind.

image171

Kokbokstället var svart (smidesjärn), ganska så tråkigt, tycker jag - så det blev aqua i stället (samma färg som pratbubblan på väggen). Blev lite Karibien över det hela, tycker jag. Boken är helt grym - finns att köpa på bokus!

image172

Om ni tittade noga ppå de första två bilderna, så såg ni att lampan var svart. Inte längre! Jag kom på att knallrosa var den enda möjliga färgen, så så fick det bli. Jag gillar verkigen formen på lampan (även om den inte är något nöje att måla), och den har varit med ett tag. Jag köpte den orangeröd, men målade om den knallblå (jag hade en sådan köksperiod i slutet av 90-talet/början av 2000), sen blev den svart, och nu rosa. Rosa är bäst hittils, tycker jag!

Kommentarer
Postat av: jessica walkeby

Jag tycker defenetivt att det här är mer din stil. Men att skriva vi har haft det trvligt, istället för att vi har det trevligt var en liten miss. För, har det trevliga tagit slut?? Fåtöljen blev med jättefin:- kram

2008-02-23 @ 07:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0