piffat i köket har jag gjort

Jag har en del lite större projekt att göra klart i köket - jag har en del snickerier som ska målas vita, och jag har lister som ska sättas upp. Eftersom ekonomin och orken inte medger att åtgärda dessa, så pysslar jag på en mindre skala. Jag har trånat efter kakeldekor-äpplen av Lotta Kühlhorn, men dels är dom ganska dyra (för min plånbok), dels har jag inte kunnat bestämma mig för vilken färg. Så hittade jag äpplen på Lagerhaus, och dom var mycket billigare (nästan halva priset), och faktiskt också mycket snyggare. Så halv sex på julaftonsmorronen satte jag upp mina äpplen - snyggt, jag blev jättenöjd!




Jag har också bytt färg på min pratbubbla i köket, jag tyckte att grönt passar bättre än turkost:



Min Mumin-mugg-samling har växt snabbt:


Kommentarer
Postat av: Linnéa

vad fint det blev med äpplena! tycker också att lagerhaus variant är snyggare. var där själv idag och köpte på mig, fast i form av en kudde och en handduk!

2008-12-29 @ 20:19:14
URL: http://linneahansson.blogg.se/
Postat av: camilla

vad fint det blev! har också funderat på dessa äpplen,men kan inte bestämma mig. vad fin sniff muggen är! en sån vill jag också ha.. nästa månad kanske för nu är det inte många slantar kvar i min plånbok!



gott nytt år!

2008-12-30 @ 16:52:47
URL: http://camillasnyablogg.blogspot.com
Postat av: susanne

haloj och god forstättning vad fint du fixat hemma.. och jag måste med få en ny mumin mugg..ler-- underbara är dom--

2009-01-05 @ 00:55:09
URL: http://supermamman.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0