trycksaker och en liten råtta (ok, en ganska stor)

Idag har jag handlat inredningslitteratur, faktiskt mer än på länge. Förut läste jag alltid Boligmagasinet, men sen dom gjorde om den i vintras, så blev den jättetråkig. Efter en blädder i affären, så verkar den faktiskt ha hittat tillbaka till gammal god storform. Jag köpte också Allt i Hemmet, bara för att ett av läsarhemmen såg fint ut (50-60-talslägenheten). Och så lade jag äntligen tassarna på en av böckerna från Paumes, Stockholm´s Love Apartments - så mycket fint! Jag hittade den på Designtorget, och vid första anblick så kan den verka dyr - 225 kr för en liten bok. Men med tanke på hur många tidningar jag skulle behöva köpa för att få ihop till så många fina hem - ja, då är den ett fynd! Jag kommer absolut att köpa fler i serien, dels från Stockholm, men också från Paris och London.


Det ska ju vara otur om en svart katt springer över gatan framför en (Jag är så vidskeplig, så det tror jag nästan på. Eller förresten, jag väljer att inte tro på det, för jag blir glad av katter, vilken färg dom än har!). Då kan man fråga sig vad det betyder om en råtta springer över gatan framför en. Detta hände på väg till tunnelbanan i Kista idag, rätt oväntat. Eftersom jag älskar råttor, så tyckte jag att det var rätt kul, och försökte se vart den tog vägen, men det hann jag inte. men vad tror ni, bra eller dåligt omen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0