mitt strå till stacken

Jag gör vad jag kan för att leva ett miljövänligare liv; jag är vegan (att undvika animaliska produkter är bland det mest miljövänliga man kan göra), köper mycket ekologiskt, har ingen bil, och nu senast håller jag på att sortera ut plastpåsar ur mitt liv. Men jag har ett litet problem med butikernas tygpåsar - dom är för stora, och handtagen är för långa, så jag släpar dom i marken. Inte bra. Så jag sydde mig en tygpåse idag, superenkelt och snabbt - en gammal kökshandduk syddes ihop i bitten och ena kortsidan, och fick sedan handtag (korta!). Ingen sicksack nånstans, bara raka sömmar. Samtidigt passade jag på att sy en lapp för texten på en tygpåse som följde med Glamour härom månaden - ska jag bära omkring på reklam, så vill jag välja den själv.



Jag stoppade bibbla-böckerna i den gröna nu när jag gick ut - perfekt storlek!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jätte fina! Hmm man kanske skulle sy sig en själv ;)

2008-08-06 @ 18:18:34
URL: http://pinkfriday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0