lördag på stan

Jag och kompis Malin var in till Stockholm igår och gick en runda på Söder, vi försökte leta oss fram till affärer vi hittills inte letat oss fram till, och hittade en massa guldkorn. Cocktail och Cocktail DeLuxe är förstås gamla godingar, jag gillar särskilt Cocktail (blev alldeles kär i ett par prickiga glas, ska absolut köpa nästa gång jag är åt det hållet). Vi var in på Stadsmissionen, jag köpte en Pyrexform och den ena halvan av ett par 70-taliga gardiner (kompis köpte andra halvan). Var in på Sally Ann, och blev inte alls förtjust, som jag hade trott, blev däremot kär i Retro Etc, där jag köpte Evas kalender 1964. Sen kom vi ner vid Slussen, gick igenom Gamla Stan, tittade in på Lagerhaus och Åhlèns på vägen till tåget (fina saker på båda!). En skön dag, trots bristen på sol, värme och vår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0