gulnad vit blir kritvit

Jag har börjat måla skåpstommarna i köket, färgen jag hade räckte till överskåpen (framsidor och kanter), så jag ahr underskåp och skafferi kvar. Inte så överväldigande mycket, känns det som. Lite mer blir det när det blir dags att måla skåpens insidor. Jag köpte hem ett färgprov i gult, men tycker att den är lite för mycket åt det "gräddiga" hållet, lite syrligare måste den vara. Men det kommer att bli snyggt, det ljust citrongula mot det vita, väldigt snyggt!

Apropå gulnad vit - hemma hos min mormor har dom alltid rökt inomhus, så allt är förstås åt det gula hållet. En gång när vi var små stod min lillasyster på en köksbänk, och stödde sig samtidigt med händerna i taket. När hom klättrat ner var ett par vita handavtryck klart synliga i det gulaktiga taket. Tjusigt värre! Det krävde skurning av hela taket, så kan det gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0