in med det nya (även om det gamla fortfarande står kvar...)!

Oj, vad jag jobbade och slet igår (fast inte lika hårt som budkillarna! Och oj, så söta dom var!) - mina Ikeamöbler kom! Jag skruvade ihop sängen, fixade soffan (målade ben - oj, vad långa dom var... - och sydde överdrag), satte upp arbetsbordet. Och idag fortsatte jag med att sortera in mina tyger och garn i lådor och bar ut alla kartonger till soprummet. Det blir bra, ganska som jag hade tänkt det. Jag behöver sy en hög med kuddfodral (och jag har inte något tyg, eller ens en tanke på något tyg...) till soffan, som är beroende av en mängd kuddar för att över huvud taget funka, och jag kommer inte att få ut den gamla sängen och soffan förrän i oktober, då en kontainer kommer att stå utanför huset, men jag har en ny säng, och jag har en syhörna, och en stor soffa/extrasäng. Hurra!

image118

image119

image120

Jag blev alldeles inspirerad av dom fina klänningar och dopklänningar som jag sett på en massa bloggar, och hämtade upp min egen dopklänning från förrådet. Den är speciell, dels för att den faktiskt finns kvar (genom flyttar och organisationsmanier och sorteringsryck), dels för att min farmor, som dog när jag var 3 år, har virkat den. JAg behöver en liten galge, så ska jag hänga upp den.

image121

I helgen ska min svåger hjälpa mig lägga nytt golv i köket, har han lovat mig. Jag ska ta kort efter det, så får ni se vad som har försigått hemma hos mig.

Älskar mina pelargoner, har en ordentlig samling, mest med gamla svenska sorter, men när jag tog in dom nu i förra veckan, så återkom nysningarna och snuvan som nästan varit borta i sommar. Det verkar inte bättre än att jag är allergisk mot dom. Tyvärr är inte vare sig systrar eller vänner speciellt medkännande, dom slåss mest om vem som ska få ta över mina pellisar...

Kommentarer
Postat av: jessicapersika

Självklart vill och kan jag förbarma mig över några pelargoner, speciellt om det är ngn sort som jag inte har redan. och fint blir det hemma hos dig. Lite mer lull-lull. Sedan blir det bra. Kram

2007-09-04 @ 13:58:32
URL: http://jessicapersika75.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0