jag har rensat i min röra!

Jag är inte mycket för belamrade ytor, skräpskåp och -lådor, jag tycker om att organisera och sortera (det är väl Jungfrun i mig, kan jag tänka), men ändå blev jag inspirerad av att läsa "Rensa i röran" av Karen Kingston, en feng shui-klassiker. Och morgonen har jag tillbringat med att rensa ut ännu mer - trots att jag rensar då och då, och försöker hålla det sedan, så finns det saker som inte känns aktuella längre, som bara tar plats, som representerar ett jag som inte finns längre. Jag har städat ur källarförrådet (det gjorde jag redan i våras), men hittar nu ännu mera saker som kan slängas. Bland annat: jag pluggade egyptologi i Uppsala för sådär tio år sedan, och har kvar en del kurslitteratur, gamla tentor osv, med tanken att jag nån gång ska fortsätta. Ska jag vara ärlig med mig själv, så kommer den gången aldrig att hända, och allt gammalt material är bara ett bevis på min misslyckade ungdom, så när jag kommer hem, så åker allt ut. Jag har rensat ut bokhyllan (det gjorde jag för ett par veckor sedan), jag har omorganiserat köksskåpen (i helgen, med inspiration från min lillasyster), jag ska gå igenom påsar med pocketböcker. Jag njuter bokstavligen av att göra mig av med gammalt rat, och hitta bättre lösningar för det som blir kvar!
I alla fall - mitt tips till dom som inte hittat den än, är - läs "Rensa i röran" (finns på pocket!)! Jag vet vart mitt ex kommer att hamna, jag har en lillasyster som är i stort behov av den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0