vem ska man skämma bort om inte sig själv?

Idag fick jag pengar, så jag shoppade lite, egentligen mer än vad jag har råd med, men har man varit svältfödd på pengar i flera veckor, då behöver man få använda lite, även om det är till onödor. Och flera av sakerna var faktiskt på rea... Jag köpte två kökshanddukar, en vit med virkad spets nedtill på Hemtex och en med en pelargon från Serholt, en vit ljuslykta från Hemtex, lite rött Rabarber-Gräddte (den dagen dom gjorde rött te med Rabaraber-Grädd räddade dom mitt liv, lyste i alla fall upp det ordentligt!), en bukett rosa och vita lövkojor (pioner fanns bara i vinrött, kändes helt fel...), betalade några köp på Tradera... Jag skämde bort mig en massa, helt enkelt. Och så födelsedagspresent till lillasyster. Jag såg att det har kommit ett mousserande rosenbladsvin, om jag kommer ihåg, och om det blir några kronor över (min inkomst är uppdelad över tre dagar den här veckan - lite jobbigt, måste jag säga, utgifterna måste noga planeras) så köper jag en flaska, 60 kr på systemet. Ok, kollade just på deras hemsida, rosenbladsvin finns inte här i Nynäs, typiskt. Då har jag bara tråkiga onödor kvar att köpa - kattmat och -sand, mat, livsnödvändigheter alltså. Och jag som bara vill tokköpa massor av vackra saker (och vit målarfärg!) till mitt hem....
Jag höll på att glömma mitt mest efterlängtade köp - den sista säsongen av Huset Eliott på DVD! Å vad jag ser fram emot en massa timmar framför tv:n!

image67

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0