tyg och teak

Jag var så kreativ, så i helgen, sydde både ditt och datt, bland annat ett överdrag till symaskinen, sovrumsgardin och en väska i rosa rosenblommigt tyg, och blev faktiskt nöjd. Trots noggranna (ganska i alla fall) mätningar, så blev gardinen sådär 5 cm för kort, och symaskinsöverdraget skulle ha haft en centimeter till på längden, så jag tror att en bollfrans blir en perfekt lösning där. Men det blev bra ändå, blev lite sommarstugekänsla över det hela, och eftersom det vilar sommarstugekänsla över hela lägenheten, så är det helt godkänt.

image61

image62

Jag ringde Retro här i Nynäs igår, dom kan komma och hämta min teakbokhylla från 50-talet, förhoppningsvis nästa vecka. Jag har efter mycket velande beslutat att göra mig av med den - den är tung och svårflyttad, slukar utrymme, mörk, och så vill jag ha vägghängda hyllor och ett sybord där den står i stället. Så min tanke är, att om jag nån gång ångrar mig, och vill ha en teakbokhylla, så brukar det finnas ganska gott om dom på loppisar. Men just nu skriker mitt estetiska sinne efter vitt, teak känns inte som min grej för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0