en gång i tiden snickrade jag, nu målar jag mest

En gång i tiden gjorde vi pallar i träslöjden, och jag gjorde en minivariant, som mina föräldrar fick. Sedan jag hittat den i deras garage för ett bra tag sedan, och där den legat sådär 10 -15 år, så tog jag tillbaks den, och igår hittade jag en liten färgslatt, och nu är den vit. Nästan vit i alla fall, den behöver ett varv till. Men det blev riktigt bra, nu står den på mitt vita, kurviga hallbord, med en hjärtan på tråd i en rosig kruka, upplindad på ett ståltrådshjärta - helt ok.

image117

Idag kommer nya Ikeakatalogen!

Jag sydde också ett par kökshanddukar av mitt rosarosiga gardinfynd (se för några inlägg sedan), väldigt snyggt, väldigt "Leila bakar". Såg ni förresten senast, när hon gjorde pajer - å, vilka fina formar, särskilt de små portionsformarna. Vill ha!

image91

Kommer ni ihåg loppisen jag skulle gå på i helgen? Tror ni inte att jag missade den? Igen! Jag var tvungen att jobba hela lördagen, vilket är bra för plånboken, vilket är bra för kommande loppisbesök, men jag missade just den här. Igen. Nästa år SKA jag gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0