inte så julig, nej...

image148

Med tanke på hur mycket jag längtat efter julen, så bryr jag mig märkligt lite nu - det är som om kroppen bara kan gå omkring med julkänslor ett visst tag, innan den blir tömd. Jag har inte julpyntat något, förutom adventspyntet, jag skulle ha tagit fram granen förra helgen (eller helgen innan), men det har inte blivit av, och nästa helg är det nästan jul och sedan är det dags att ta ner den igen, så det känns inte som någon mening med det. Glöggen står odrucken i skåpen, julskivorna och -filmerna bidrar inte med någon julkänsla, affärerna har jättetråkigt julpynt, inte ens doften av gran när jag går förbi granförsäljarna frammanar några juligare känslor, inte heller alla vackra julhem i bloggvärlden och i jultidningarna. jag törs nog säga att julen är körd hos mig - den har haft sitt roliga, nu är det dags att fokusera på våren. Tur att fönstren är ganska nyputsade, för det är för kallt att ta fram putstrasan nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0