vit, vitare, vitast

Jag har målat och målat i helgen, och trots den höga luftfuktigheten (som gör att det tar en evighet för färgen att bli torr), så är det ett gäng prylar som nu är betydligt vitare: mitt nya soffbord (jag kommer nog, när det blir svalare, att slipa ner färgen lite och måla ett nytt lager - ytan är inte den slätaste), två gamla Ikeapallar, lampfot (jag kunde inte vänta - nu sitter den på väggen, utan skärm, utan lampa, men helt ok ändå...), min minipall, sidobordet (som båda fick ett sistalager), en liten ask från Ikea (blev en helt annan i vitt!)... Blev väldigt bra, måste jag säga!

image113

image112

image111

image110

Hade också en sista blomkruka som var tvungen att målas om, eftersom färgen tog slut innan jag hann till den, förut, när jag målade dom andra. På en höft blandade jag i lite rosa i lite vitt, och det blev precis den ljusrosa (vitrosa, mest av allt) som dom andra krukorna är målade i. Ibland har man tur! I den krukan bodde en enorm, gammal svärdslilja, som sett sina bästa dagar, så den slängde jag (det rev lite i hjärtat), och satte ihop två stycken Mr Wren (varav en lyckats bli helt fantastisk i sommar) till en enorm - väldigt tjusigt.

image94

Fick förresten tyg (bland annat) i mitt förra swap, med Iris i England, det kommer att bli ett par underbara kuddar i min nya säng:

image95

Jag manglade sängkläder igår, för ungefär första gången i mitt liv - faktiskt helt ok! Och resultat var helt underbart - släta, blanka lakan - jag kommer defintivt att göra det oftare! Och så känns man så huslig, på kuppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0