shoppingrunda, del 2

Jag har precis varit på Retro, och dessutom släpat en hink målarfärg dit och tillbaka - min rekommendation till alla färghandlare är att sätta ett litet handtag på handtaget - metallhandtaget har en tendens att skära in i handen på ett högst obehagligt sätt. En liten åsikt bara! Jag ska börja måla imorron, tror jag, jag ska jobba ikväll, och vill inte riskera att paja ryggen igen.

Jo, Retro. Jag gjorde en del fynd där, även om jag inte hittade någon bokhylla. Två örngott med spets och broderi (30 kr tillsammans - som hittat!), fyra pressglasassietter med etsade blommor (så söta!), en liten pressglasskål, en citruspress i pressglas och två tefat med rosa landskapsmotiv (jag vet inte vad jag ska ha dom till, jag har inga koppar till, men jag var tvungen att slå till på dom - så ofta snubblar jag inte på porslin med rosa landskap). Allt för 120 kr, det tycker jag var helt acceptabelt! Dom har ett halvdussin vita pressglasassietter som jag funderat på sen jag var där förra gången, men jag kände att jag behövde fundera lite till på dom - jag är inte helt säker på formen på dom.

Dagen efter: Innan jag gick hem tittade jag in på loppisen under Folkets Hus, och vad hittade jag om inte ett par rosa landskapstallrikar! Hurra! Så nu, idag lämnade jag in mitt sista blå porslin för försäljning. Jag har inte mycket porslin nu, men det jag har är jag väldigt förälskad i!

image107

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0