samvetet gråter lite, men resten av mig är glad!

Jag får lite mer lön än vanligt - visst borde jag få spendera lite (eller mycket!) utan att få dåligt samvete? För det har jag gjort, och hoppas på att spendera lite till idag. Jag var på Åsa & Årstiderna, och köpte en ljusblå slickepott (egentligen bara för att den var pastellfärgad), fotogenlampan jag skrev om här, en glasklocka (en sån har jag velat haft länge! Den har en etsad slinga runt, och kommer från House Doctor, och var väldigt överkomlig) och ett "silver"fat på fot att ställa klockan på. Många bra köp, och jag känns i stort behov av "pyntiga" saker - jag har aldrig varit minimalist (huva!), men har aldrig haft mycket pynt, men nu känner jag att det behövs för att skapa stämning hemma.

image103
Är den inte fin, så säg, min glasklocka! Klicka på bilden, så kommer du till House Doctor, under rubriken Brugskunst hittar man katalogerna. Dom har också kommit med rengöringsprodukter, som nästan får mig att vilja ställa mig på alla fyra och knäskura golv. Eller åtminstone att ta fram moppen.

image104

Apropå stämning, så köpte jag "Franske Stemninger" också. Jag vet inte om jag hade för höga förväntningar, men jag blev lite besviken vid första genombläddringen, men det blir jag å andra sidan ofta när jag köper böcker och tidningar, jag har en känsla av att den kommer att bli en husbibel framöver - ett par läsningar senare eller så. Och så köpte jag ett par små ståltrådshjärtan också (att sätta i tex blomkrukor), mest för helgonmedaljongerna som satt fast på hjärtana.

image108

Ska köpa en liten hink vitfärg sedan jag är klar vid datorn, jag ska åtminstone måla väggen som kommer att hamna bakom bokhyllorna (när jag nu får tag i sådana), och så långt färgen sedan räcker. Jag vill inte behöva tömma flera bokhyllor och dra fram dom för att måla bakom - mycket bättre att passa på nu, när väggen är tom. Och så ska jag på Retro (blev inte igår), för lite bokhyllespaning, och förhoppningsvis lite pressglasassietter.

image109

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0