bästa morotskakan jag någonsin ätit!

Jag var in till Stockholm, jag hade en jobbintervju på Stadsmissionen (håll tummarna, för jag vill verkligen ha jobbet!), och hade en stund att fördriva innan. Så jag vandrade omkring på Odenplan (inte den del av staden jag besöker oftast, så det mesta kändes helt nytt), bla var jag in på Lifeland på Norrtullsgatan, som hade en hel del veganska produkter. Det bästa av allt var vad jag köpte, och jag kan inte hålla tyst om det, utan vill skrika ut det över takåsarna: morotskaka från Sattva Naturbageri. En bit kostade 19.50 (vilket jag tycker är mycket överkomligt för en stor bit helt vegansk morotskaka - gå och köp!), och det var den godaste morotskaka jag har ätit i hela mitt liv! Det var ingen topping på, och jag saknade inte ens det - den var tung, och saftig (eller kanske mer åt det fuktiga hållet), och kryddig, och alldeles, alldeles underbar. Köp, ät, prova - jag lovar en nästintill utomkroppslig upplevelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback