jag har handlat en massa mat!

Jag var in till Stockholm igår, och första stoppet (och anledningen till att jag åkte in) var Goodstore. I efterhand kan man diskutera det smarta i det - jag kan inte påstå att påsen blev lättare under dagens gång... Men det var en fantastisk mataffär, bara det att slippa lusläsa innehållsförteckningar! Och det fanns så mycket roligt att prova! Både basvaror av alla de slag, färska grönsaker, och så en massa "köttimitationer". Jag vet att inte många av er gillar det, men ibland kan det vara kul tycker jag, och det kan underlätta för familj och vänner som vill bjuda på mat. Och priserna var bättre än väntat, jag plockade på mig saker, och började bli rädd att mina pengar inte skulle räcka, men det gjorde dom, och en hel del blev över också. Jag kom hem med:
-Cashew nut roast
-Mixed vegetable misoup
-sojabitar & sojafärs, torkade
-Granovitapastej
-tofujerky
-Cheezly with bacon style pieces & gouda style
-rökt tofu
-Cheatin´ kyckling
-Robinson burger
-tofu wiener
-Chickin fillets
-Bonanza veggie steaks
-agavesirap
-banansojadryck
-grönsaksbuljong

Och allt gick på mindre än 500 kr - det hade det inte gjort på Konsum, kan jag säga! Jag har provat tofu jerkyn, och den var god, underbar tyckte katterna att den var! Det ska definitivt bli intressant att laga mat framöver!

Jag hade tänkt äta på något vegetariskt ställe, det har tydligen öppnat ett nytt veganskt kafé, Söderveg, på Katarina Bangata, men mitt sällskap tyckte att Jerusalem Kebab var en bättre idé. Det blir inga fler besök dit, kan jag säga. Jag köpte en mixed veg i pitabröd, och det var den sämsta mat jag ätit på länge - det enda positiva var att det var billigt i alla fall. Jo, en annan positiv - kompisen gick med på att nästa gång får jag bestämma var vi äter. Och eftersom jag aldrig ätit på en vegetarisk restaurang av något slag (ändå har jag varit veg sedan 1990), så blir det  det.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback