broccoli- & tofufyllda tortillas

Jag gjorde himla god, och enkel, middag igår. Det såg inte mycket ut för världen, men smakade desto bättre! Jag tog en broccolibukett (en hel, inplastad, som man köper i grönsaksdisken) och 3/4 rökt tofu, broccolin delade jag i små buketer och tofun tärnade jag. Sedan fräste jag det i olivolja, innan jag hällde vatten på så att det täckte, kryddade med salt, peppar, bujongpulver och chili och lät det koka tills vattnet kokat bort - jag kokade medvetet broccolin lite övermjuk. Sedan tog jag min visp och mosade alltihop (det är nu det börjar se mysko ut), och rörde sedan ner lite tärnad Cheezly ost med baconsmak, och lät det sedan svalna lite. Sedan fyllde jag bara tortillabröd med röran, hackad avokado och salsa, riktigt mumsigt blev det. Eftersom jag var väldigt hungrig, så blev det två portioner, men annars räcker det nog till 3-4 portioner.

image58

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback