i väntan på lunch...

Håller på att laga lunch - tack vare att jag fastnade vid datorn (som vanligt...) så blir det en ganska sen lunch. Som tur är, så glömmer jag nästan att bli hungrig när jag sitter här och knappar - kollar bloggar, kollar forum, ja, det vanliga. Men i alla fall. Eftersom jag är fattig som en kyrkråtta, och för det mesta lyckas "småhandla" (dvs "jag ska bara köpa lite mat på Konsum, så storhandlar jag sen) så att jag inte har råd att storhandla, så ekar mina skåp tomma. Men jag har lyckats svänga ihop något som känns helt ok ändå - klyftpotatisen står i ugnen, och så har jag gjort en hummusvariant på röda linser (buljongkokta röda linser, salt, citronpeppar, chili, spiskummin, balsamvinäger (har ingen citron) och lite rapsolja) som inte blev alltför illa. Och så har jag nyss tagit ur en kladdkaka (justerat recept ur "Vadå vegan?") ur ugnen. Absolut en bra variant på "soppa på spik"!

Sen gäller det bara att få ihop middag sen också, gärna så att det räcker till några jobbluncher i veckan...

Förresten - har blivit rekommenderad en asiatisk matbutik i Stockholm, som har en massa vegansk mat (bland annat "kycklingklubbor" som ska vara supergoda), måste absolut kolla upp när plånboken fyllts! Den är belägen på en tvärgata till Drottninggatan, nästan mitt emot Lagerhaus. Nån annan som provat den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback